Mutluluk Kitap Yorumu

by - Mart 25, 2020



Merhabalar

Önceden yazıp kenara attığım yazıdır. Evde geçirdiğimiz şu günlerde bolca kitap yorumları gelecek👧 Bu kitabı okumam fazlasıyla uzun sürdü. Kitapla alakalı bir şey değil de benim uzatmam.Fırsatım olmadı yani. Şimdi bu güzel kitabın yorumuna gelelim.
Kitapta 3 ana karakter var ve onların yaşamları  üzerinden  bölüm bölüm anlatılmış. Olaylar Van gölü kıyısında küçük bir kasabada başlıyor. Meryem Allah'ın kendisini sevmesinden başka bir şey istemeyen bir kız. Henüz 17 yaşında. Şeyh amcasının tecavüzüne uğradığı günden beri kendisine işkence gibi günlerin kapısı açılır. Küçük bir izbeye kapatılır ve orada kendisini öldürmesi beklenir. Ama bunu Meryem kendisine yapmayacak çünkü o İstanbul'a gidecekti. Hayali olan şehre. Bu görev asker olan Cemal'e yani Meryem'in amcasının oğluna verildi. Askerden geldikten sonra Cemal'i babası yanına Meryem'i de vererek İstanbul'a gönderdi. Meryem'in orada işini bitirecekti işte. Ama yapamadı. İçi çok yumuşamamıştı Meryem'e ama kıyamadı çocukluk arkadaşına. Sonra askerlik arkadaşından yardım istedi Cemal. Selahattin onlara Ege'den küçük ve geçici bir verdi. Orada yaşamından, kurulu düzeninden, eşinden, görev yaptığı okulundan bıkmış  ve denize açılmış olan Prof. Dr. İrfan Kurudal'la tanıştılar. İrfan onları teknesinde gittiği  yerlere götürür. Kıyı bir koyda ev tutarlar. Cemal profesörü Meryem'e yakınlığından ve sürekli onu övmesinden dolayı hiç sevmedi. Burada da aralarında bir akşam  tartışma çıktı. Profesör Meryem'e tecavüz edenin Cemalin babası olduğunu bir tokat gibi yüzüne çarptı. Profesör o akşam yanlarından ayrıldı. Cemal duydukları üzerine iki gün yerinden kalkamadı. Uyandığında ise Meryem artık onunla gelemeyeceğini söyledi. Cemal ona yalvarmak istedi onu yalnız bırakmaması için ama yapamadı. Meryem orada doğulu ailenin oğlu Mehmet Ali'yle kalacaktı. Hayatında hiç bu kadar kararlı olmamıştı. İşte Allah artık Meryem'i seviyordu.
Kitap çok güzeldi. okuduğum 2. Livaneli kitabıydı. Okumanızı tavsiye ediyorum. Dili gayet akıcıydı. Tekrar görüşmek üzere. Kitapla kalın.🧚🏻‍♀️

You May Also Like

15 yorum

  1. Heyecanla bekliyorum güzel kitap yorumlarını :) Severek okumuştum bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  2. Kitap listemde ama halen daha sırası gelemedi:(

    YanıtlaSil
  3. livaneli hiç okumadım pekiii olabileer tişkir :)

    YanıtlaSil
  4. Önce filmini izleyip sonradan kitabı okumuştum. Filmini biraz daha fazla sevmiştim sanırım (ki çoğunlukla kitabı severim). Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmini ilk sizden duydum, ben de izleyeyim o halde. Teşekkürler :)

      Sil
  5. Teşekkürler bloguma yaptığınız ziyaret için 😊 takibe aldım bloğunuzu... kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  6. Kitaplığımda olan bir kitap Mutluluk ama bir türlü okuyamadım bakalım ne zamana kısmet :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de okumadım Livaneli hiç. Yerli olarak sadece Hakan Günday okuyorum desem linç yemem heralde. Ama yorumuna istinaden Kitapyurdundan bakiim bi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genellikle yabancı yazarlar tercih ediyorum. Biraz klasikciyim açıkcası ama arada farklı yazarlara da yer vermek gerekir :)

      Sil
  8. Livaneli müthiş bir yazardır. Biz gençliğimizde müzisyen kimliğiyle tanıyıp sevdik, ancak yazar kimliği müzisyenliğinin önüne geçmiştir. Herbir kitabı ayrı güzelliktedir, hepsini okumanızı tavsiye ederim 😍

    YanıtlaSil